Forum
zeepreventorium

Index forum

De Speelvogels
Het zeepreventorium vroeger - Le préventorium des années passées

“Hotel Astel”

Hier kan u de discussie over het onderwerp Hotel Astel volgen. Wenst u een bijdrage bij deze discussie te plaatsen, dan kan dit onderaan de pagina. Vous avez ici la discussion au sujet de Hotel Astel. Si vous désirer placer votre contribution sur ce thème, vous pouvez le faire en bas de page.

Datum
Auteur
Bericht - Message
Laatste bericht - dernier message
14-01-2013 15:41:25
Pieter Eerebout
Hallo
Onze familie nam begin 2012 Hotel Astel over en renoveerde het gebouw.
Wij proberen te grasduinen in de rijke geschiedenis van het gebouw.
Zijn er mensen die ons kunnen helpen foto's, verhalen ...)

Alvast bedankt!

Pieter
info @ hotel-astel.be
14-01-2013 22:15:04
Marc Doigny
Sint Maarten 1970 (volgens info op de kaft met de foto's in het archief)

Volgens Jean-Pierre Dubois:
“Die verklede optocht met buitenaardse mannetjes (met zilverfolie beplakte kartonnen dozen), speelde zich af in 1973 (herfst). Het gebeurde naar aanleiding van een reportagebezoek van BRT-man Bob van Bael, die de optocht liet filmen voor het toen razend populair programma 'Echo' (later opgevolgd door 'Terloops', magazine over randnieuws).

Ik herinner me dat we niet of nauwelijks waren geïnformeerd over doel en opzet van de optocht, alleen dat de BRT daar filmde weet ik door mijn interesse voor cameraploegen, tv-uitrzendingen....”
Dit lijkt mij meer aannemelijk, aangezien ik die optocht heb meegemaakt toen ik bij de Sioux zat. Dit was een gevolg van de maanlanding en de interesse voor alles wat buitenaards was (dit was de tijd van de films over marsmannetjes).

Veel kinderen kennen Hotel Astel vanwege de sauna. Achteraf (jaren '80) werd er ook een sauna naast het zwembad in het Medisch Paviljoen gebouwd.

Oorspronkelijk was het hotel aangekocht zodat de ouders dichtbij het centrum konden logeren, maar vanwege de hoge kostprijs (voor de ouders die reeds zoveel kosten hadden) werd dit geen succes.

Premier message - Eerste bericht  

Je antwoord over dit onderwerp - Ta réponse à propos de ce sujet - Reply to this thread

Code à introduire

In te geven kode

“Hotel Astel”

Forumsoftware: © Marc Doigny 2007 - 2014