Forum
zeepreventorium

Index forum

De Speelvogels
Het zeepreventorium vroeger - Le préventorium des années passées

“Journée des anciens 02.10.2010”

Hier kan u de discussie over het onderwerp Journée des anciens 02.10.2010 volgen. Wenst u een bijdrage bij deze discussie te plaatsen, dan kan dit onderaan de pagina. Vous avez ici la discussion au sujet de Journée des anciens 02.10.2010. Si vous désirer placer votre contribution sur ce thème, vous pouvez le faire en bas de page.

Datum
Auteur
Bericht - Message
Laatste bericht - dernier message
14-09-2010 19:58:12
Marc Doigny
C'est chaque année la même chose!
Pour éviter cela, nous organisons un jeu de piste sur le terrain.
Un jeux comme il s'en jouaient souvent au préventorium. Toutes tes connaissances du terrain seront nécessaires, mais c'est pas tout: certaines questions sont en flamand, d'autres en anglais,... Il sagit de collaborer en petits groupes pour avoir une chance de réussir!

't Is ieder jaar hetzelfde op de dag van de anciens! Om uit de sleur te geraken hebben we dit jaar een spel voorzien, zoals toen je nog in het zeepreventorium zat.
Je kennis van het terrein zal nodig zijn, maar dit is niet alles: sommige vragen worden enkel in het frans of het engels gesteld. Je zal in kleine groepjes moeten werken om in je opdracht te slagen!

Dag van de anciens - Journée de rencontre des anciens
zaterdag 2 oktober - samedi 2 octobre
Professeurs, éducateurs, personnel soignant et anciens patients: tout le monde est le bienvenu.
Le programme complet de la journée est disponible ici.

Repas de midi disponible: versez 15 euro sur le compte 610-5568650-68 (Doigny - Viaene) avant le 25 septembre

Leraars, opvoeders, medisch personeel en ex-patienten: iedereen is welkom!
Het volledig programma kan u hier vinden.

Maaltijd te bekomen door storting van 15 euro op rekening 610-5568650-68 (Doigny - Viaene) voor 25 september

15-09-2010 09:38:37
Patrick Bottu
C'est toujours avec grand plaisir et plein d'émotions que je serai présent.
Copain 1969, Beach Boys 1970,71,72
15-09-2010 21:46:18
Goossens Guido
Het is altijd fijn om eens terug te keren naar wat eens een deel van je levenscyclus is geweest, terug eens op te zoeken. Het is een tijd die je nooit vergeten nog verdringen kunt van wat er ooit is geweest. Het blijft een levende herinnering van hoop in die tijd om gezond te worden en te overleven. Een leefgemeenschap waar je zo veel hebt kunnen beleven in groepsgemeenschap, vriendschap, sport en spel wat geen ander gezond kind die niet in t' Prevent is geweest zo een rijke belevenis aan zijn of haar leven zou aan getipt of bevestigd kunnen hebben. Artsen die steeds klaar voor ons stonden en uitkeken hoe ver zij konden gaan als men zich wat minder voelde voor men opgenomen werd in de Infirmerie met goede verpleegsters. Fijn om eens terug oude bekenden van groep(en)opvoeders, leerkrachten en andere paramedische functies te kunnen ontmoeten. Was zelf ook een tevreden klant die steeds maar terugkeerde of verbleef in de volgende jaren 1962-1963 was toen 8 jaar bij de Petit Moyens, 1966-1970 verbleef bij de Grand Garçons werd later tot Copins veranderd om te eindeigen bij de Beach Boys daar heb ik nog in die tijd als hulp (in namiddagen) ten tijde van Achiel en Marcel deze als chef kok in de keuken mogen werken inplaats van met de leefgroep aan activiteiten mee te doen mij droom was om kok te kunnen worden. 06 november 1970-1975 werkte in Prevant Print. Was alzo 11 jaar lang een bekend gezicht in het Zee Preventorium.
Zal zeker die dag niet missen en aanwezig zijn op 02 oktober 2010.
16-09-2010 10:11:14
Germain Pirlot
Je serai certainement présent !
(enseignant 1966-1997)
16-09-2010 11:39:14
Karel Vloeberghs
Ik zal aanwezig zijn met mijn partner, Copain '69 - Beach Boys '70-72
19-09-2010 21:16:05
De Cort Mario
Ook dit jaar zal ik weer aanwezig zijn met mijn partner
19-09-2010 21:18:53
De Cort Mario
vergeten ik was er bij de jeroms 1983-1984 en sioux in 1985
21-09-2010 11:53:25
Christiaens sven
Sioux en copains 1980,81en82 zal er zeker bij zijn op 2 oktober 2010
23-09-2010 10:44:16
Pierre Delilez
Voor het eerst zal ik met mijn vrouw en zoon aanwezig zijn op de reunnie van de "anciens". Ik kijk er alvast naar uit. Sinds 1967 bij de Sioux is er heel wat water naar zee gevloeid. Benieuwd of ik nog oude bekenden zie!
04-10-2010 01:51:55
Jean-Pierre Dubois
“Dag anciens!” is een groet maar ook mijn nieuwe dvd-documentaire met vele korte verhalen van anciens in het Zeepreventorium en het Zeelyceum. Een stevige trailer met aangepaste videomuziek en stukjes interview of actie, konden de anciens al bekijken in 't Wrak. U zag mij ook filmen tijdens de rondleiding in de school, op het terrein en in de Tritonzaal? Dat was ook de bedoeling.

“Dag anciens!” is een gloednieuwe productie voor iedereen die belangstelling heeft voor het verleden en de mensen van het Zeepreventorium en het Zeelyceum. Hij is een onderdeel van de hele reeks dvd-documentaires met de mondelinge geschiedenis van anciens zoals gepensioneerde leerkrachten, personeelsleden, gewezen patiënten.

De nieuwe dvd monteer ik deze week af met de nieuwe beelden van zaterdag 2 oktober. Wie erop wil intekenen voor een eigen exemplaar, zal eerstdaags informatie vinden op mijn www.vimeo.com/sciencepress. Bij een clip met Francis zal ik bestelinformatie zetten. Ik stel de dvd te koop voor een prikje, terwijl het hier gaat om een aantrekkelijk en professioneel product. Een uniek souvenir ook voor alle anciens!

Wie de dvd vooraf bestelt, kan als hij of zij dat wil, ook met naam in de eindgeneriek staan onder als unieke herinneting aan zaterdag 2 oktober 2010.

Contactgegevens:
Jean-Pierre Dubois
wetenschapsjournalist-documentairemaker
www.vimeo.com/sciencepress
jpdubois@sciencepress.be

03-11-2010 14:53:09
langen jean-marie
j´etait sioux 476 avec pascal dans les années 1970-1973,si une personne a une photos de moi et de pascal
ca me ferrait grand plaisir.
je suis militaire et habite en allemagne,vu les photos c´était pas ca en 70
pour l´instant je suis souvent en mission, et j´ai beaucoup de contact avec pascal
si vous me reconnaissez adressez vous a lui
merci
03-11-2010 15:28:05
marc doigny
Je me rappelle de toi, nous étions ensemble au prévent à la même période.
Pascal est venu les premières années (rencontres des anciens), c'était avec les Boschloos et d'autres noms bien connus.
maintenant qu'il y a de plus en plus d'anciens qui viennent (de toutes les générations), le caractère plus amical des premières rencontres se perd un peu.
18-11-2010 12:46:06
vandermeersch myriam
Hallo,
in 1968 - 1969 verbleef ik in het zeepreventorium. Graag zou ik in contact komen met mensen die toen ook verbleven. ben op zoek naar foto's van mijn eerste communie. alvast bedankt Myriam
03-08-2011 15:05:01
Jo Van Heesvelde
Aan Guido Goossens,
We hebben elkaar waarschijnlijk niet gekend (?)...ik was 2x in het ZPM - van '62 tot '64 en van '68 tot '71 - en was in '62 (nog maar) 10 jaar oud...gewoon om even te situeren.
De namen van de "leefgroepen" zeggen mij niet zoveel meer...en wat ik mij zeker niet herinner is dat ik (wij) mamie of papie moesten zeggen tegen de opvoeders van het HISS...naar ik mij herinner zei ik gewoon de voornamen...
Tja, 't is al lang geleden !!.
'k Heb ook deze site doorlezen...en gezien dat je al veel teksten geschreven hebt...altijd interessant om lezen.
Nu lees ik dat je nog bij chef Achille gewerkt hebt (en jijzelf kok wilde worden). Ik heb tss '64 en '68 in de hotelschool van De Panne gezeten, in het laatste jaar mocht ik stage lopen in een "groot keuken"...en jawel, in het Zeepreventorium bij chef Achille ! Niet de gemakkelijkste mens om met samen te werken (hier zal ik niet over uitweiden), er was ook een nog een "slager/charcutier"...ben zijn naam kwijt, maar waarschijnlijk zal dat Marcel geweest zijn (zoals jij schrijft)...Je ziet maar Guido, de wereld wordt alsmaar kleiner en kleiner, en wij alsmaar ouder & ouder...
Misschien teffen we elkaar bij een of andere "ancien-dag" ?
Tot dan, Grtjs van Jo Van Heesvelde uit Gent - jo.vanheesvelde@gent.be of jo.vanheesvelde@telenet.be
Premier message - Eerste bericht  

Je antwoord over dit onderwerp - Ta réponse à propos de ce sujet - Reply to this thread

Code à introduire

In te geven kode

“Journée des anciens 02.10.2010”

Forumsoftware: © Marc Doigny 2007 - 2014