Forum
zeepreventorium

Index forum

De Speelvogels
Het zeepreventorium vroeger - Le préventorium des années passées

“Nonkel Bob is er niet meer...”

Hier kan u de discussie over het onderwerp Nonkel Bob is er niet meer... volgen. Wenst u een bijdrage bij deze discussie te plaatsen, dan kan dit onderaan de pagina. Vous avez ici la discussion au sujet de Nonkel Bob is er niet meer.... Si vous désirer placer votre contribution sur ce thème, vous pouvez le faire en bas de page.

Datum
Auteur
Bericht - Message
Laatste bericht - dernier message
17-02-2010 08:47:05
Marc Doigny
De woensdag namiddag (en waarschijnlijk ook de week-end): "Komt toch eens kijken", en nadien "Tip-Top": wie heeft dat niet meegemaakt op de zwart-wit televisie waar we met z'n 60 voor zaten? Bob Davidse, de geestelijke vader van dit programma is gisteren gestorven. Nonkel Bob is vaak naar het zeepreventorium gekomen.

Tip-Top, l'équivalent de "Feu Vert" a perdu son père spirituel. Bob Davidse est décédé hier à l'age de 79 ans. Il était de tradition que nous regardions ce programme sur la petite télévision. Bob Davidse a présenté régulièrement son programme à partir de la salle Triton.

17-02-2010 15:26:47
Jean-Pierre Dubois
In het voorjaar van 1975 bezocht ik de BRT voor het eerst, om er contacten te leggen voor medewerking aan programma's. Bob Davidse was de eerste producer die ik daar toen bezocht. Daarna had ik een interessante ontmoeting met een andere tv-pionier en met een van de eerste regisseurs die met beeldband werkte. Nu weet ik dat niet meer zo zeker, maar het was ongetwijfeld ook de invloed van de BRT-programma's die mij aansprak en als vanzelfsprekend naar de BRT trok. Voor een beginnende reporter van 16 was dat daar indrukwekkend. En Bob kan ik me nog heel levendig herinneren. Een grote brok ongeduld en in zijn kamertje lagen veel dozen met lezersbrieven. Stapels.

Beste groet
jpd
Premier message - Eerste bericht  

Je antwoord over dit onderwerp - Ta réponse à propos de ce sujet - Reply to this thread

Code à introduire

In te geven kode

“Nonkel Bob is er niet meer...”

Forumsoftware: © Marc Doigny 2007 - 2014