Forum
zeepreventorium

Index forum

De Speelvogels
Het zeepreventorium vroeger - Le préventorium des années passées

“Home Roeland/Roland Bredene”

Hier kan u de discussie over het onderwerp Home Roeland/Roland Bredene volgen. Wenst u een bijdrage bij deze discussie te plaatsen, dan kan dit onderaan de pagina. Vous avez ici la discussion au sujet de Home Roeland/Roland Bredene. Si vous désirez placer votre contribution sur ce thême, vous pouvez le faire en bas de page.

Datum
Auteur
Bericht - Message
Laatste bericht - dernier message
29-10-2009 21:49:01
Jos Hermans
Home Roeland/Roland
Driftweg
BREDENE aan Zee

Als bijlage foto jongens 12 tot 14 jarigen (juli 1968)
Ikzelf (staande) van links nummer 7, de kampleider met horizontaal gestreepte shirt.

Het home bevond zich tussen de Driftweg (even ten noorden van het dorpscentrum) en de toen net aangelegde nieuwe Koningklijke Baan door de duinen. Net naast het home was een voetgangersbrug over de drukke Koningklijke baan.
Het home was een gewezen kazerne in rode baksteen daar neergeplant door de bezetters tijdens WW II. Was zeer primitief. Herinner me nog alleen dat er een grote eetzaal was.
Dit gebouw werd reeds jaren geleden (beginjaren 70 ???) volledig afgebroken. Ik meen dat de voetgangersbrug het overleefde ??
Relaas en feiten mogen weergeven worden onder vermelding archief jozef.hermans2@telenet.be
09-01-2021 23:40:01
de ruyck pascal
ik heb van 1968 tot 1978 verbleven in de home Roelandt te Bredene telkens voor de volle 2 maand waar ik nu ook woon sedert men 17 jaar , heb er de mooiste tijd van men jeugd beleefd , buiten die periode verbleef ik in en klooster te Poeke die ook goed was, maar het pleeggezin bij familie deman in Pittem was verschrikkelijk . in home Roelandt sliep ik boven in de villa dat was voor de kleintjes en later sliep ik in de gemetste blokken rond de villa . het complex is veel later afgebroken dan begin jaren 70 ik denk rond jaren 90 ik ben er nog langs geweest om herinneringen op te halen maar tevergeefs is het nu en garagecomplex. de verantwoordelijke was en heel lieve mevrouw en denk dat we haar Molly of Amy noemden en de eigenaar geert met de witte Volvo .s'morgens en namiddag naar het strand en rond 4 hr terug voor de boterhamen met confituur .zo kan ik nog uren vertellen maar word weemoedig naar die zorgeloze tijd in vergelijking met tijd waar we nu in leven
geboren te gent 23 06 64 vanaf men 4 jaar onder toezicht van mvr Cardon (jeugdrechtbank)
Premier message - Eerste bericht  

Je antwoord over dit onderwerp - Ta réponse à propos de ce sujet - Reply to this thread

Code à introduire

In te geven kode

“Home Roeland/Roland Bredene”

Forumsoftware: © Marc Doigny 2007 - 2019