Forum
|
|
|---|
De Speelvogels
|
| Hier kan u de discussie over het onderwerp Verblijf in het zeepreventorium te Wenduine ca. 1968 volgen. Wenst u een bijdrage bij deze discussie te plaatsen, dan kan dit onderaan de pagina. | Vous avez ici la discussion au sujet de Verblijf in het zeepreventorium te Wenduine ca. 1968. Si vous désirez placer votre contribution sur ce thême, vous pouvez le faire en bas de page. |
| Datum Auteur |
Laatste bericht - dernier message | |
| 25-04-2026 12:58:27
Luc Haeghens | Hallo, Ik verbleef als 5-jarige met astma rond 1968 één jaar in het 'Prevent' te Wenduine. Onze huisarts Jean Boeykens uit Gent kende dr. Alexander (ze waren studiegenoten, dacht ik). Hij meende dat een verblijf aande kust me goed zou doen. In het begin was het hard, want de ouders mochten enkel op zondag op bezoek komen. Ze kochten later een caravan op de camping Ter Duinen vlakbij. Ik mocht uitzonderlijk tijdens een vakantie een week bij hen verblijven, maar kreeg al snel een zware astma-aanval (beide ouders rookten!), en moest terug. Ik herinner me vaag oefeningen en spelletjes op het strand in weer en wind. Ik leerde er ook lezen en schrijven. Ik had een dame als lerares, maar ben haar naam vergeten. Zou er een dossier van mijn verblijf bestaan (documenten/foto's)? Wie kan ik hiervoor best contacteren? Mvg, Luc |
Code à introduire![]() In te geven kode |
|---|
Forumsoftware: © Marc Doigny 2007 - 2021